Maaike Scherpenzeel

grafisch ontwerper en communicatieprofessional

Maaike Scherpenzeel is sinds 2007 actief als grafisch ontwerper. Eerst op freelance basis naast een baan als communicatie-professional. En in 2013 heeft ze samen met Paul Verberk het bureau Rake Communicatie opgericht. Ze is afgestudeerd als grafisch ontwerper en als doctorandus in de communicatiewetenschap.

Haar werkgebied beslaat de steden Nijmegen, Arnhem en het gebied daar omheen waaronder Malden, Wijchen, Beuningen, Elst en Bemmel.

Specialisatie: logo’s en huisstijlen

Maaike is gespecialiseerd in het ontwerpen van logo’s en huisstijlen voor zelfstandig ondernemers. Daar ligt haar passie en kracht.

Dat is niet verwonderlijk gezien haar achtergrond in de communicatie. Want juist bij het ontwerpen van logo’s en huisstijlen komt haar kennis als communicatie-professional goed van pas.

Hierdoor weet ze de juiste vragen te stellen. Om zo een herkenbare en aansprekende huisstijl te maken voor jou en je klanten.

Waarom zelfstandig ondernemers?

Maaike vindt het fijn om voor zelfstandig ondernemers te werken omdat die zo betrokken zijn bij hun bedrijf. Jij hebt zelf de basis gelegd voor je bedrijf en bouwt daar op voort. Dat inspireert en motiveert Maaike.

Grafisch ontwerper én communicatie-professional

Maaike ervaart haar kennis van communicatie als een groot voordeel in haar werk als grafisch ontwerper. Bij het ontwerpen zelf, maar ook om zelfstandige ondernemers extra diensten aan te kunnen bieden. Bijvoorbeeld over het effectief inzetten van je middelen naar klanten of wanneer je naast een flyer ontwerp ook nog wilt dat je tekst wordt nagekeken. Maaike is ook in te zetten als freelance communicatieadviseur.

Typerend voor Maaike…

Resultaatgericht, betrokken, eenvoud.

  • Resultaatgericht: Maaike wil een huisstijl ontwerpen die klopt! Die aansluit bij jouw verhaal als zelfstandig ondernemer. En ze wil graag een product maken waar je ook echt mee uit de voeten kunt en wat jou verder helpt.
  • Betrokken: bij elke opdracht is Maaike op zoek naar het unieke verhaal van de ondernemer. Juist dat verhaal is te vertalen naar je logo en huisstijl. Daar is ze nieuwsgierig naar en dat maakt haar ook betrokken.
  • Eenvoud:  in elke opdracht probeert Maaike samen met de opdrachtgever ‘de kern te pakken’. De kern van jouw verhaal aan je (potentiële) klanten. Zo komt ze tot een treffend ontwerp.

Daar word ik vrolijk van

Daar wordt Maaike vrolijk van ..

  • Als Maaike tegenover een zelfstandig ondernemer zit vol met plannen en ideeën, dan jeuken haar handen om aan de slag te gaan.
  • Wanneer ze gedrukte visitekaartjes of ander drukwerk van haar ontwerpen overhandigt aan een klant en een verraste en/of trotse blik ziet.