Huisstijldragers kiezen

Als je een huisstijl wilt laten ontwerpen moet je ook een keuze maken welke huisstijldragers je wilt laten maken. Wat kun je allemaal in je huisstijl laten maken? En hoe maak je hier een keuze in? Een overzicht van de mogelijkheden.

Het kiezen van je huisstijldragers

Middelen die je huisstijl dragen zijn meestal middelen waarmee je contact onderhoudt met je (potentiële) klanten. Het lijkt voor de hand liggend, maar toch kan het handig zijn om even aandacht te besteden aan het bewust kiezen van de huisstijldragers die je wilt laten ontwerpen.

  1. Zet op een rijtje welke middelen jij gebruikt voor de communicatie met je klanten.
    Voor de hand liggen visitekaartje, briefpapier en je social media zoals Facebook, Linkedin, Twitter en Google+. Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden. Bekijk de lijst hier verderop in de pagina.
  2. Bepaal hierna welke communicatiemiddelen je het meest gaat gebruiken.
  3. Bepaal het budget dat je beschikbaar hebt voor je nieuwe huisstijl.
  4. Zoek een goede grafisch ontwerper die bij jou past.
  5. Ga in gesprek met de ontwerper om te kijken of je wensenlijst te realiseren is met jouw budget.

Ontwerppakketten met huisstijldragers

In onderstaande pakketten heeft ontwerper Maaike Scherpenzeel de huisstijldragers opgenomen die het meest worden besteld door zelfstandige ondernemers.

  • Basis pakket – drukwerk huisstijl
    logo, visitekaartje, briefpapier en huisstijlelementen
  • Plus pakket – drukwerk huisstijl
    logo, visitekaartje, briefpapier, envelop (of complimentscard) en huisstijlelementen
  • Compleet pakket – digitale en drukwerk huisstijl
    logo, visitekaartje, briefpapier en huisstijlelementen. Inclusief drukwerk en diverse digitale bestanden. Het ontwerp van het briefpapier kun je hiermee ook gebruiken als achtergrond in je Word documenten. Het geoptimaliseerde logo plaats je in je e-mail handtekening. En je krijgt een omslagfoto in je nieuwe huisstijl voor twee social media.

Bekijk de prijzen van deze pakketten: kosten ontwerpen huisstijl.

Eenduidige communicatie = meer herkenbaarheid

Het is het beste om zoveel mogelijk van je communicatiemiddelen uit te voeren in jouw huisstijl. Dit lijkt een open deur, maar toch zijn er veel bedrijven waarbij dit nog steeds niet het geval is. Natuurlijk heb je ook te maken met de grenzen van je budget. Wat nu niet kan, kan misschien later.

Als je een huisstijl laat maken zorg dan dat deze wordt doorgevoerd in de middelen die je gebruikt in het contact met klanten. Hierdoor wordt de naam van je bedrijf en de herkenbaarheid van je logo en huisstijl versterkt. En je bent eenduidig in je communicatie. Klanten zullen je beter en sneller herkennen.

Is jouw huisstijl doorgevoerd in al je huisstijldragers? Of gebruik je nog middelen die niet zijn uitgevoerd in jouw stijl?

Advies over keuze huisstijldragers

Wil je effectieve huisstijldragers voor jouw bedrijf? Maaike kan je hierover adviseren. Ze heeft jarenlange ervaring als communicatie-professional en heeft vaker met ‘dit bijltje gehakt’.

Profileren op internet

Wil je je op internet sterker profileren met een website en blog? Dan kun je terecht bij Maaike’s partner van Rake Communicatie, Paul Verberk. Paul helpt zelfstandig ondernemers om klanten te werven via internet. Hij is ook verantwoordelijk voor deze website Logo Huisstijl Ontwerpen. Neem hiervoor contact op met Maaike.

Door je huisstijl ben je duidelijk herkenbaar voor je klanten

Overzicht van huisstijldragers

Hieronder staat een checklist van huisstijldragers. De lijst is niet compleet maar je krijgt wel een overzicht van de belangrijkste huisstijldragers. Het is een ruggensteuntje om te bepalen welke huisstijldragers jij nodig hebt.

Drukwerk

  • visitekaartje
  • briefpapier en volgblad (ook te gebruiken voor facturen en offertes)
  • envelop
  • etiket
  • met vriendelijke groet kaart
  • presentatiemap
  • flyer
  • brochure / folder
  • nieuwsbrief
  • poster
  • ansichtkaart
  • klantenkaart
  • afsprakenkaart
  • uitnodiging
  • cd-hoesje
  • vlaggen
  • banieren

Digitaal

  • social media:
    • Facebookpagina
    • Twitter
    • Google +
    • Linkedin
  • e-mail handtekening
  • e-boeken
  • website en blog (in samenwerking met specialist Paul Verberk)
  • e-mail nieuwsbrief

Bekijk hieronder Maaike’s portfolio of lees verder op: